SCHELDEMOND NIEUWS                                                                                                                        the hunt never ends

                                                                                            

 





     
  ARCHIEF 2013 >> april - april - augustus - september - oktober - november HOME
     
     
07.07.14 De WJT 3500 ex HIBERNIA gezien aan de Scheepswerf "de Schroef" in Sluiskil.  
     
    foto©tughunter.com

foto©tughunter.nl
 
     
05.07.14 Gisteren arriveerde de VOS PRELUDE in de Scaldiahaven afkomstig uit Great Yarmouth. Morgen verhaald ze naar de Heeremalocatie.  
     
  foto©tughunter.nl

foto©tughunter.nl


foto©W.Kosten    maritimephoto.com


foto©W.Kosten
 
     
  De HERKULES vorige week gezien onderweg naar de Havenfeesten van Terneuzen.           www.sshercules.nl  
     
  foto© tughunter.nl

foto©tughunter.nl

foto©tughunter.nl

De KEES jr onderweg van Breskens naar Vlissingen.

foto©tughunter.nl

foto©tughunter.nl
 
     
30.05.14 Op de XIA ZHI YUAN 6 wordt alles in gereedheid gebracht om het rig GSP SATURN op te laden.
Ze is op 28.05.14 aangekomen uit IJmuiden achter de ZEUS en de VORTEX.  Het is de bedoeling dat ze op de Noordpool gaan boren naar olie.
 
     
    foto©tughunter.nl

   foto©tughunter.nl

foto©R.Ribbe  rorifocus.nl

foto©R.Ribbe

Gezien op 20.05.14 aan de Wandelaar loodsboot !!!!  De CARLO MAGNO met het Hejre launch jacket gebouwd in Vlissingen.

foto©R.Ribbe

  foto©R.Ribbe

foto©R.Ribbe  rorifocus.nl
 
     
19.05.14 Gisteren arriveerde de BAMSE TUG met de UR 96 uit Stavanger, bestemd voor de Sloehaven.
De UNION EMERALD assisteerde hierbij vanaf het Oostgat.
     
 
foto©tughunter.nl

foto©tughunter.nl

De MULTRATUG 19 en 27 gezien op het Kanaal van Gent naar Terneuzen.

foto©tughunter.nl

foto©tughunter.nl

De MULTRATUG 18 gezien aan de werf "de Schroef" te Sluiskil.

foto©tughunter.nl

De H 627 vertrekt vandaag om 18.00 uur naar zee , achter de CARLO MAGNO.

foto©tughunter.nl

De VOS SUPPLIER gezien op de slipway bij de scheepssloper te Gent.

foto©tughunter.nl
 
     
     
04.04.14 Onderstaande foto´s zijn gemaakt in de afgelopen dagen.  
  De HENDRIK 7 met sleep onderweg naar de Buitenhaven van Vlissingen.  
 

foto©W.Kosten    maritimephoto.com

De DUTCH PIONEER vertrok uit de Binnenhaven bestemd voor Engeland. Hier ging ze de OBELIX ophalen voor Rotterdam.


foto©W.Kosten

De SKANDI SKANSEN en de TOISA ENVOY hebben een dokbeurt ondergaan op Scheldepoort, hierna gingen ze proefvaren.


foto©W.Kosten


foto©W.Kosten


foto©.Kosten

De RESOLVE EARL arriveerde uit Rotterdam. Ze vertrok later met het kraanponton CONQUEST MB1 naar Italie.
Geruchten gaan dat ze gebruikt gaat worden bij de berging van de COSTA CONCORDIA.


foto©tughunter.nl


foto©W.Kosten


foto©W.Kosten
 
     
02.04.14 Gistermorgen arriveerde de BB TROLL in de Kaloothaven dwarskade. Ze zou later in de avond naar zee vertrekken met de H 591.  
     

foto©tughunter.nl


foto©tughunter.nl

Gisteren arriveerde ook de BREMEN HUNTER met de RAMBIZ voor de Hoondertkade.
Nadat ze de RAMBIZ had losgegooid meerde ze af aan de kade voor een crewchange. s'Middags vertrok ze weer via de Noord naar zee.


foto©tughunter.nl


foto©tughunter


foto©tughunter.nl


foto©tughunter.nl
 
     
10.03.14 Gistermiddag arriveerde de VOS SUPPLIER in de haven van Terneuzen. Het schip was afkomstig uit Montrose en onderweg
naar de sloperij in Gent.                                                                                                                                                                   techn. gegevens
 
     
   
foto©tughunter.nl


foto©tughunter.nl
 
     
07.03.14 Vrijdag 28.02.14 kwam de TOISA ENVOY uit het dok (zonder schroeven) om plaats te maken voor de CARLO MAGNO.  
     
 
foto©W.Kosten


foto©W.Kosten     maritimephoto.com


foto©W.Kosten

In het overdekte dok op Scheldepoort ligt de SKANDI ARCTIC.


foto©W.Kosten


foto©W.Kosten

De KEES JR is aan het ploegen in de Sloehaven met als uitvalsbasis Scheldepoort.


foto©W.Kosten

De BETONLEADER onderweg naar Wemeldinge voor een onderwaterinspectie.
Later zal ze naar een Baltische staat versleept worden. Hier wordt ze vaarklaar klaargemaakt om als cementfabriek te gaan fungeren.


foto©W.Kosten sr.
 
     
23.02.14 Gistermiddag arriveerde de SKANDI SKANSEN op de Sloehaven van Vlissingen, afkomstig uit Las Palmas. Het schip had bestemming Scheldepoort.  
     
 
foto©tughunter.nl


foto©tughunter.nl
 
     
21.02.14 Op 19.02.14 arriveerde de DUTCH POWER op het Kanaal van Gent naar Terneuzen. Ze had het ponton VEKA 3303 op sleeptouw.
De bestemming was Sarens Gent. Vanaf de Steenbank assisteerde de ANDRÉ B als stuurboot.
 
     
 
foto©tughunter.nl


foto©tughunter.nl


foto©tughunter.nl

Vorige week gezien op het bedrijfsterrein van ATS in Vlissingen Oost. 


foto©W.Kosten     maritimephoto.com

De EMY naast het dok bij scheepswerf Reimerswaal, Vreemd genoeg staat ze in Equasis al onder haar nieuwe naam GEDEAO en
als eigenaar Sapalo Oil Co Srl, Luanda maar EMY is toch nog vrij duidelijk leesbaar.


foto©W.Kosten      maritimephoto.nl

ANNIE III gezien nabij de sluizen van Vlissingen.


foto©R.Ribbe

Tug/Pusher (sisterships: SAALE, ELBE, SPREE, ODER, HAVEL, SUND, BELT, LIBBEN, GELLEN, RASSOW, GRABOW, TROG)
Registered: (NLD)brand:11586 B A 1993 /(NLD)IVR 20.11586
60 GRT, L21,70m, B6,40m, Dr2,27m, Dp2,45m
1 fpp, diesel 4t 8cyl SKL (nr.12737) type 8NVD36A, 300bhp-221kW, sp 10kn, bp 3,5t

SAALE
1956: Built by "VEB Volkswerft Ernst Thalmann" at Brandenburg (DDR)
1957: delivered to "VEB Lotsen- und Bergungsdienst" at Warnemünde (DDR)
1970: To "BBB - VEB Bagger-, Bugsier- und Bergungsreederei" at Rostock (DDR)
1990: restyled to "BBB - Bagger-, Bugsier- und Bergungsreederei GmbH" at Rostock (DEU)
1993 (25/08): To "Transportbedrijf N. Spaansen" at Den Helder/Winkel (NLD)
(NLD flag, brand:11586 B A 1993, IVR 20.11586)
1993 (26/11): To L. de Jong at Haastrecht (NLD), renamed CLIMAX
1996 (29/03): To "Sleepbedrijf M.K. Janssen vof" at Tholen (NLD), renamed ANNIE III
2014: still in service

De GROENLAND onderweg op het Kanaal door Zuid Beveland.


foto©W.Kosten    maritmephoto.com
 
     
19.02.14 Gistermorgen vertrok de NEPTUN 10 uit de Buitenhaven van Vlissingen met het passagiersschip SWISS SAPPHIRE naar Le Havre.  
     
 
foto©tughunter.com


foto©tughunter.nl

De UNION EMERALD onderweg naar haar ligplaats in de Buitenhaven van Vlissingen.


foto©tughunter.nl
 
     
15.02.14 De SMIT EMOE en de SMIT LION werkzaam in de haven van Zeebrugge.  
     
 
foto©R.Ribbe


foto©R.Ribbe

Een nostalgisch plaatje van de ZEELAND.


foto©T. van der Zee

Registered: (NLD)brand:5692 Z Amst 1960 /(NLD)IVR 25.05692 /(NLD)brand:11022 B A 1992 /(NLD)IVR 20.11022
displ.62,4t, 126 GRT, L28,33m, B6,42m, Dr2,95m, Dp3,40m
1 fpp, C2cyl "Prins" nr.439 (boiler "Prins" nr.501), 500ihp
re-engined 1965 2x diesel: 1x 4t 12cyl Caterpillar (nr.67B1455) type D-998TA + 1x 4t 6cyl Caterpillar (nr.47B1197), 1915bhp-1408kW total, sp 13kn, bp 20t

WINSTON CHURCHILL (8)
1940-1946: Built by "NDSM - Nederlandse Dok en Scheepsbouw Mij" at Amsterdam (NLD) (YN 329)
1946 -13/02: Launched
1946 -xx/08: delivered to "Reederij v/h Gebr. Goedkoop NV" at Amsterdam (NLD)
1956-1958: chartered to "Bureau Wijsmuller NV" at Ijmuiden (NLD)
(NLD flag, brand:5692 Z Amst 1960, IVR 25.05692, c/s PIQY)
1965 (01/11/1966): Sold to "Sleepdienst Willem Muller NV" at Terneuzen (NLD), renamed ZEELAND
(NLD flag, brand:5692 Z Amst 1960, IVR 25.05692, c/s PIWS)
1965: re-engined 2x diesel: 4t 8cyl Caterpillar (nr.67B1455) type D-998TA + 4t 6cyl Caterpillar (nr.47B1197), 1915bhp-1408kW total by "Terneuzense Scheepsbouw Mij"
1984: taken over by "Bureau Wijsmuller" at Ijmuiden (NLD)
1985 (12/03): To "Wijsmuller Ocean Servant I BV" at IJmuiden (NLD)
1985 (17/10): To "Schepenverhuurbedrijf Terneuzen BV" at IJmuiden (NLD)
1990 -xx/08: reverse mechanism blocked, laid up
1990 (31/12): To "Sleepdienst Willem Muller BV" atTerneuzen (NLD)
1991 -01/01: brought into "URS - Unie van Redding & Sleepdienst" at Antwerpen (BEL)
1991 (18/03): To B.L.P. Nobel at Nieuw Beijerland (NLD)
1991 (26/11): To "W. Kleinstra & Zn vof" at Maasbracht (NLD), rebuilt for pushing, renamed ROEL Sr.
(NLD flag, brand:11022 B A 1992, IVR 20.11022)
1997 -07/03: broken up by "Heuvelman Staal BV" at 's Gravendeel (NLD)
 
     
     
14.02.14 Gistermorgen arriveerde van Dundee de TOISA ENVOY op de Sloehaven. Ze had bestemming het dok te Scheldepoort.
Vermoedelijk een reparatie aan één van haar schroeven.
 
     
 
foto©W.Kosten     maritimephoto.com


foto©R.Wisse     richardphotography.com

De UNION RUBY verlaat de Buitenhaven van Vlissingen onderweg naar Zeebrugge.


foto©R.Ribbe         


foto©R.Ribbe
 
     
04.01.14 Gisteravond arriveerde de well-stimulation vessel GO ELECTRA vanuit Engeland in de Westhofhaven (Vlissingen Oost).
Ze is de voormalige LOCH ROAG en recentelijk hernaamd.
 
     
 
foto©W.Kosten  maritimephoto.com


foto©W.kosten

De DUKE II gezien, enkele dagen geleden, onderweg naar de Binnenhaven van Vlissingen.


foto©W.kosten


foto©W.Vercruysse

Op de avond van 2e kerst kwam de Poolse HERKULES II binnen met het casco van de AMELS 5502, een 60m jacht met bijlboeg.
Normaal gesproken komen de casco's met daglicht naar binnen maar i.v.m. een te verwachte storm kwam ze alsnog door.


foto©W.Kosten


foto©W.kosten